Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση μιας αντίστοιχης τεχνολογίας της Google, η Microsoft εξασφάλισε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έξυπνα γυαλιά που προβάλλουν πληροφορίες και βίντεο.
Η πατέντα που εξασφάλισε η εταιρεία στην αμερικανική αγορά περιγράφει πώς αυτά τα γυαλιά «επαυξημένης πραγματικότητας» (augmented reality) θα επέτρεπαν στους θεατές αθλητικών αγώνων και στους χρήστες βιντεοπαιχνιδιών να βλέπουν το σκορ και άλλες πληροφορίες σε ένα τμήμα του οπτικού πεδίου τους.
Πολλοί πιστεύουν σήμερα ότι τα γυαλικά επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνδυασμό με υπολογιστές που φοριούνται στον καρπό σαν ρολόγια, θα το επόμενο μεγάλο βήμα στην εποχή μετά το PC.
Πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ερευνών Juniper Research εκτιμά ότι η αγορά των έξυπνων γυαλιών και των φορετών υπολογισμών θα φτάσει τα 1,5 δισ. δολάρια το 2014.
Άλλοι, όμως, αμφιβάλλουν για το κατά πόσο η νέα τεχνολογία είναι πρακτική, χρήσιμη ή βολική.
Η Google, όπως και άλλες μικρότερες εταιρείες σαν τις Vuzix και Explore Engage, πιστεύουν ότι η επαυξημένη πραγματικότητα έρχεται για να μείνει.
Τα αντίστοιχα γυαλιά της Google, προϊόν του εργαστηρίου Project Glass της εταιρείας, παρουσιάστηκαν φέτος τον Ιούνιο και σχεδιάζεται να διατεθούν στους προγραμματιστές, προκειμένου να αναπτυχθούν νέες εφαρμογές, το 2013. Ένα χρόνο αργότερα η τεχνολογία της Google θα μπορούσε να φτάσει στην αγορά.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Microsoft εκδόθηκε στο όνομα της Κάθριν Στόουν Πέρες του τμήματος Xbox (στο οποίο είχε αναπτυχθεί και το εξαιρετικά δημοφιλές περιφερειακό Kinect) και τον Τζον Τάρντιφ, μηχανικό οπτικοακουστικών συστημάτων που εργαζόταν παλαιότερα για την Apple.
Η πατέντα περιγράφει πώς ορισμένα τμήματα των φακών στα γυαλιά θα μπορούσαν να γίνονται αδιαφανή και να λειτουργούν ως οθόνες που θα προβάλλουν, για παράδειγμα, το σκορ του παιχνιδιού, υπότιτλους ή φάσεις του αγώνα σε ριπλέι.
Τα γυαλιά θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με μικρόφωνο για την καταγραφή φωνητικών εντολών, αισθητήρες που παρακολουθούν το βλέμμα για να υπολογίζουν πού βρίσκεται το κέντρο του οπτικού πεδίου, γυροσκόπιο και δικτύωση Bluetooth ή Wi-Fi για τη σύνδεση με έναν υπολογιστή καρπού.
Για λόγους όγκου και βάρους, τα ίδια τα γυαλιά δεν θα έχουν μεγάλη επεξεργαστική ισχύ, θα προβάλλουν όμως δεδομένα που μεταδίδονται είτε από τον φορετό υπολογιστή είτε από εξειδικευμένες διαδικτυακές υπηρεσίες.
Η Μicrosoft δεν έχει διευκρινίσει αν και πότε σκοπεύει να φέρει την τεχνολογία στην αγορά, ωστόσο η αίτηση της πατέντας επισημαίνει ότι προϊόντα επαυξημένης πραγματικότητας της Microsoft θα μπορούσαν να αξιοποιούν τεχνολογίες και άλλων εταιρειών, έπειτα από μεταξύ τους συμφωνία αδειοδότησης.
Πηγη
Η πατέντα που εξασφάλισε η εταιρεία στην αμερικανική αγορά περιγράφει πώς αυτά τα γυαλιά «επαυξημένης πραγματικότητας» (augmented reality) θα επέτρεπαν στους θεατές αθλητικών αγώνων και στους χρήστες βιντεοπαιχνιδιών να βλέπουν το σκορ και άλλες πληροφορίες σε ένα τμήμα του οπτικού πεδίου τους.
Πολλοί πιστεύουν σήμερα ότι τα γυαλικά επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνδυασμό με υπολογιστές που φοριούνται στον καρπό σαν ρολόγια, θα το επόμενο μεγάλο βήμα στην εποχή μετά το PC.
Πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ερευνών Juniper Research εκτιμά ότι η αγορά των έξυπνων γυαλιών και των φορετών υπολογισμών θα φτάσει τα 1,5 δισ. δολάρια το 2014.
Άλλοι, όμως, αμφιβάλλουν για το κατά πόσο η νέα τεχνολογία είναι πρακτική, χρήσιμη ή βολική.
Η Google, όπως και άλλες μικρότερες εταιρείες σαν τις Vuzix και Explore Engage, πιστεύουν ότι η επαυξημένη πραγματικότητα έρχεται για να μείνει.
Τα αντίστοιχα γυαλιά της Google, προϊόν του εργαστηρίου Project Glass της εταιρείας, παρουσιάστηκαν φέτος τον Ιούνιο και σχεδιάζεται να διατεθούν στους προγραμματιστές, προκειμένου να αναπτυχθούν νέες εφαρμογές, το 2013. Ένα χρόνο αργότερα η τεχνολογία της Google θα μπορούσε να φτάσει στην αγορά.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Microsoft εκδόθηκε στο όνομα της Κάθριν Στόουν Πέρες του τμήματος Xbox (στο οποίο είχε αναπτυχθεί και το εξαιρετικά δημοφιλές περιφερειακό Kinect) και τον Τζον Τάρντιφ, μηχανικό οπτικοακουστικών συστημάτων που εργαζόταν παλαιότερα για την Apple.
Η πατέντα περιγράφει πώς ορισμένα τμήματα των φακών στα γυαλιά θα μπορούσαν να γίνονται αδιαφανή και να λειτουργούν ως οθόνες που θα προβάλλουν, για παράδειγμα, το σκορ του παιχνιδιού, υπότιτλους ή φάσεις του αγώνα σε ριπλέι.
Τα γυαλιά θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με μικρόφωνο για την καταγραφή φωνητικών εντολών, αισθητήρες που παρακολουθούν το βλέμμα για να υπολογίζουν πού βρίσκεται το κέντρο του οπτικού πεδίου, γυροσκόπιο και δικτύωση Bluetooth ή Wi-Fi για τη σύνδεση με έναν υπολογιστή καρπού.
Για λόγους όγκου και βάρους, τα ίδια τα γυαλιά δεν θα έχουν μεγάλη επεξεργαστική ισχύ, θα προβάλλουν όμως δεδομένα που μεταδίδονται είτε από τον φορετό υπολογιστή είτε από εξειδικευμένες διαδικτυακές υπηρεσίες.
Η Μicrosoft δεν έχει διευκρινίσει αν και πότε σκοπεύει να φέρει την τεχνολογία στην αγορά, ωστόσο η αίτηση της πατέντας επισημαίνει ότι προϊόντα επαυξημένης πραγματικότητας της Microsoft θα μπορούσαν να αξιοποιούν τεχνολογίες και άλλων εταιρειών, έπειτα από μεταξύ τους συμφωνία αδειοδότησης.
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου