Αξιοποίησε τις δυνατότητες της τεχνολογίας, προσθέτοντας στο μέταλλο την αγάπη του για τους συνανθρώπους του, που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα. Σε ηλικία μόλις 17 ετών, ο μαθητής Χάρης Ιωάννου κατάφερε να κατασκευάσει ένα τεχνητό γάντι, που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής των ατόμων με αναπηρία στα άνω άκρα.
Δύο χρόνια πριν, ο τότε 15χρονος Χάρης «συνέλαβε» την ιδέα του μεταλλικού γαντιού βλέποντας τη γιαγιά του που αντιμετώπιζε κινητικές δυσκολίες να μην μπορεί να πιάσει ούτε το τηλεκοντρόλ. Τότε αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τη δημιουργικότητά του προς όφελος όσων έχουν ανάγκη.
Μέσα σε ενάμιση χρόνο κατάφερε να κατασκευάσει το μεταλλικό γάντι, με πολύ υπομονή και ατέλειωτες ώρες προσωπικής δουλειάς. Η συσκευή, βάρους μόλις 350 γραμμαρίων, απαρτίζεται από μια μεταλλική κατασκευή, με αισθητήρες πίεσης, που αντιλαμβάνονται πότε το άτομο που φοράει το γάντι πάει να κάνει μία κίνηση με το χέρι. Μέσα από ένα επεξεργαστικό σύστημα, που βρίσκεται πάνω στο γάντι, και με τη βοήθεια αλγορίθμων δίνεται εντολή σε κινητήρες να κινητοποιήσουν το χέρι. Το γάντι μπορεί να προσδώσει δύναμη μέχρι 17 κιλά σε κάθε κλείδωση του χεριού.
«Ήταν πολύ δύσκολο το εγχείρημα, καθώς πρόκειται για πράγματα που δεν σου μαθαίνει κανείς στο σχολείο. Καθώς ασχολούμην από μικρός με κατασκευές, αυτοσχεδίασα στον ελεύθερο χρόνο μου για να φτιάξω το γάντι αυτό» εξηγεί ο Χάρης Ιωάννου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο Χάρης Ιωάννης βραβεύτηκε με ειδική διάκριση από τη «Unicef» σε εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στη «Στοά του Βιβλίου». Η εκδήλωση οργανώθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Σε αυτήν βραβεύτηκαν σχολεία και μαθητές που αρίστευσαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους», που υλοποιείται με τη στήριξη του υπουργείου Παιδείας. Τα βραβεία έλαβαν νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα, που δημιούργησαν πρωτότυπες αφίσες, παραμύθια, βιβλία και εφημερίδες με θέματα σχετικά με την αγάπη, τη χαρά, την οικογένεια, το δικαίωμα πρόσβασης των παιδιών σε φαγητό και νερό, και τα άλλα δικαιώματα των παιδιών.
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου