Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

Παντζάρια για τρέξιμο-«αστραπή»

Η κατανάλωση του ζουμερού λαχανικού ενισχύει τις αθλητικές επιδόσεις
Παντζάρια για τρέξιμο-«αστραπή»
«Βόμβες» ενέργειας αποδεικνύονται τα γλυκά παντζάρια σύμφωνα με αμερικανούς επιστήμονες
 
 
Τη συνταγή – στην κυριολεξία – για την ενίσχυση της ταχύτητας των δρομέων ανακάλυψαν αμερικανοί επστήμονες.
Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Σεντ Λούις διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση παντζαριών λίγο πριν τον αγώνα, βοηθούσε τους αθλητές ώστε να επιτύχουν καλύτερους χρόνους.

Παντζάρια στα… πόδια
Στο ενδιαφέρον πείραμα των ερευνητών έλαβαν μέρος συνολικά 11 γυμνασμένα και υγιή άτομα (άνδρες και γυναίκες) από τα οποία ζητήθηκε να διανύσουν πέντε χιλιόμετρα σε διάδρομο γυμναστικής, δύο φορές.
Περίπου μια ώρα πριν από τον πρώτο γύρο, οι εθελοντές κατανάλωσαν 200γρ ψητών παντζαριών. Πριν από τον δεύτερο γύρο, κατανάλωσαν 200γρ πουρέ από κράνμπερι (cranberries), ο οποίος αν και παρόμοιας θερμιδικής αξίας με τα παντζάρια δεν περιείχε τα ίδια επίπεδα νιτρικών αλάτων με τα ζουμερά λαχανικά.
Όπως εξηγούν οι επιστήμονες με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Academy of Nutrition and Dietetics», μετά την τονωτική «ένεση» των παντζαριών οι εθελοντές άγγιξαν στον διάδρομο μέση ταχύτητα που αντιστοιχούσε σε 12,3 χλμ./ώρα, τη στιγμή που μετά την κατανάλωση των κράνμπερι δεν ξεπέρασαν τα 11,9 χλμ./ώρα.
Ξεκαθαρίζουν μάλιστα, ότι παρατήρησαν πως τα παντζάρια έδιναν στους δρομείς αρκετή ενέργεια ώστε να επιταχύνουν κατά το τελευταίο μέρος της απόστασης που καλούνταν να καλύψουν.
«Στον γύρο των παντζαριών, κατά τα τελευταία δύο χιλιόμετρα, η ταχύτητα των εθελοντών ήταν 5% μεγαλύτερη συγκριτικά με τον γύρο των κράνμπερι» προσθέτουν οι ερευνητές.

Τονωτική «ένεση» με γεύση λαχανικών
Το συμπέρασμα, σύμφωνα με την κύρια συγγραφέα της μελέτης δρ Μάργκαρετ Μέρφι, είναι ότι τα πλούσια σε νιτρικά άλατα παντζάρια βελτιώνουν τις αθλητικές επιδόσεις των υγιών ενηλίκων.
«Τη στιγμή που η λήψη νιτρικών αλάτων από άλλες πηγές μπορεί να είναι καταστροφική για την υγεία, η κατανάλωση ολόκληρων λαχανικών παρουσιάζει σημαντικά οφέλη. Θα ήταν λοιπόν καλό, τα άτομα που επιδιώκουν βελτίωση των αθλητικών τους επιδόσεων να αναζητούν τη λήψη νιτρικών αλάτων μέσω της κατανάλωσης ολόκληρων λαχανικών, όπως π.χ. τα παντζάρια» καταλήγει η ίδια.

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου