Άπαντες ανακουφίστηκαν µόλις η Microsoft αποκάλυψε την τιµή του tablet Surface. Προφανώς, είµαι ο µόνος που θεωρεί ότι οι τιµές που ανακοινώθηκαν είναι υπέρ το δέον υψηλές.
Το µοντέλο των 32GB κοστολογήθηκε στα $499 χωρίς πληκτρολόγιο ή µε επιπλέον από $119 έως $129 [ανάλογα µε το χρώµα] µαζί µε τη θήκη, η οποία πιθανότατα κοστίζει συνολικά $7 για να κατασκευαστεί στην Κίνα. Το µεγάλο µοντέλο των 64GB θα κυκλοφορήσει µε θήκη στην τιµή των $699. Εννοείται πως αν επρόκειτο για προϊόν Apple, η τιµολογιακή πολιτική θα ήταν παρόµοια. Δεν είναι όµως. Και για να ανταγωνιστεί ένα προϊόν της Apple, η τιµή του έπρεπε να ήταν πολύ, πολύ χαµηλότερη. Η Apple ανέκαθεν υπερτιµολογούσε τα πρϊόντα της –έχει δηµιουργήσει σχολή. Η Microsoft, πάλι, ποτέ δεν ήταν αυτής της πολιτικής και γι’ αυτό δεν µπορεί να τιµολογεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Και για να γίνω ακόµη πιο σκληρός, οι τιµές αφορούν στα ARM-based RT tablets.
Αν λάβουµε υπόψη ότι η Microsoft θα πουλήσει πιθανότατα τις περισσότερες συσκευές στα δικά της καταστήµατα, η εταιρεία µπορεί να αντέξει να περιορίσει τα περιθώρια κέρδους και να ακολουθήσει µια πιο επιθετική τιµολογιακή πολιτική. Αλλά... όχι! Ό,τι προλάβει να αρπάξει! Ποιος ξέρει πόσο θα κοστίζουν τα Surface µε τα Windows 8;Να λοιπόν πώς έπρεπε να κοστολογηθούν τα Surface µε Windows RT: $299 για το 32άρι µοντέλο µε θήκη πληκτρολόγιο, συν µια επιλογή µε προωθητικές εκπτώσεις για να φτάσει στα $249. Το µεγάλο µοντέλο [64GB] έπρεπε να κοστίζει $399, µε προωθητικές ενέργειες που θα το έριχναν στα $349. Έτσι µάλιστα. Τότε θα αγόραζα κι εγώ ένα. Η Microsoft, η οποία εξακολουθεί να συµπεριφέρεται ερασιτεχνικά όταν πρόκειται για απευθείας πωλήσεις στο κοινό, κάνει επίσης το κλασικό λάθος της προβαλλόµενης αποτυχίας. Και το κάνει αυτό συνεχώς στις διαφηµίσεις της.
Δύο παραδείγµατα που µου έρχονται στο µυαλό, είναι η διαφήµιση για τα Vista, που έδειχνε το φουτουριστικό λειτουργικό, το οποίο έκανε τους πάντες παραγωγικούς. "Είναι καταπληκτικό! Θέλω κι εγώ ένα!", έλεγαν όλοι. Τότε η εταιρεία απεκάλυψε ότι ήταν στην πραγµατικότητα τα Vista και όχι κάτι για το µέλλον. Κι αυτό έστειλε απευθείας το µήνυµα ότι η Microsoft τα θαλάσσωσε στο marketing. Μια άλλη διαφήµιση απεικόνιζε διάφορους ηλίθιους τόσο γοητευµένους από τα τηλέφωνά τους, που κατέληγαν να τραυµατίζονται επειδή το τηλέφωνο ήταν τόσο ακαταµάχητο. Το τηλέφωνο της Microsoft δεν ήταν τίποτα από αυτά. Στην πραγµατικότητα, η διαφήµιση το έκανε να φαίνεται ότι δεν ήταν ούτε στο ελάχιστο ενδιαφέρον.
Η Microsoft έκανε ξανά το λάθος να κοστολογήσει αρχικά το προϊόν της ακριβά. Σας διαβεβαιώ, γρήγορα θα χαµηλώσει την τιµή, γεγονός που θα κάνει το καταναλωτικό κοινό να σκεφτεί: "Μάλλον δεν πουλάει. Μάλλον είναι µούφα. Ε, δεν θα το αγοράσω τώρα!". Τέτοιου είδους προϊόντα θα έπρεπε να κοστολογούνται βάσει της καµπύλης µάθησης, η οποία είναι µια µελλοντική χαµηλότερη τιµή στην οποία προστίθετνται και όλες οι εκπτώσεις κατασκευαστών. Για να καταλάβει πλήρως πώς δουλεύει όλο αυτό, η Microsoft χρειάζεται κάποιον από τις επιχειρήσεις των σκληρών δίσκων, που διαρκώς κοστολογούσε το µελλοντικό κατασκευαστικό κόστος.
Όπως και να ’χει, το tablet Surface δεν θα πουλήσει στις ανακοινωµένες τιµές εκτός κι αν αρέσει στο κοινό το νέο interface –και δεν υπάρχει καµία ένδειξη γι’ αυτό.
John Dvorak
www.dvorak.org
Πηγη
Το µοντέλο των 32GB κοστολογήθηκε στα $499 χωρίς πληκτρολόγιο ή µε επιπλέον από $119 έως $129 [ανάλογα µε το χρώµα] µαζί µε τη θήκη, η οποία πιθανότατα κοστίζει συνολικά $7 για να κατασκευαστεί στην Κίνα. Το µεγάλο µοντέλο των 64GB θα κυκλοφορήσει µε θήκη στην τιµή των $699. Εννοείται πως αν επρόκειτο για προϊόν Apple, η τιµολογιακή πολιτική θα ήταν παρόµοια. Δεν είναι όµως. Και για να ανταγωνιστεί ένα προϊόν της Apple, η τιµή του έπρεπε να ήταν πολύ, πολύ χαµηλότερη. Η Apple ανέκαθεν υπερτιµολογούσε τα πρϊόντα της –έχει δηµιουργήσει σχολή. Η Microsoft, πάλι, ποτέ δεν ήταν αυτής της πολιτικής και γι’ αυτό δεν µπορεί να τιµολογεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Και για να γίνω ακόµη πιο σκληρός, οι τιµές αφορούν στα ARM-based RT tablets.
Αν λάβουµε υπόψη ότι η Microsoft θα πουλήσει πιθανότατα τις περισσότερες συσκευές στα δικά της καταστήµατα, η εταιρεία µπορεί να αντέξει να περιορίσει τα περιθώρια κέρδους και να ακολουθήσει µια πιο επιθετική τιµολογιακή πολιτική. Αλλά... όχι! Ό,τι προλάβει να αρπάξει! Ποιος ξέρει πόσο θα κοστίζουν τα Surface µε τα Windows 8;Να λοιπόν πώς έπρεπε να κοστολογηθούν τα Surface µε Windows RT: $299 για το 32άρι µοντέλο µε θήκη πληκτρολόγιο, συν µια επιλογή µε προωθητικές εκπτώσεις για να φτάσει στα $249. Το µεγάλο µοντέλο [64GB] έπρεπε να κοστίζει $399, µε προωθητικές ενέργειες που θα το έριχναν στα $349. Έτσι µάλιστα. Τότε θα αγόραζα κι εγώ ένα. Η Microsoft, η οποία εξακολουθεί να συµπεριφέρεται ερασιτεχνικά όταν πρόκειται για απευθείας πωλήσεις στο κοινό, κάνει επίσης το κλασικό λάθος της προβαλλόµενης αποτυχίας. Και το κάνει αυτό συνεχώς στις διαφηµίσεις της.
Δύο παραδείγµατα που µου έρχονται στο µυαλό, είναι η διαφήµιση για τα Vista, που έδειχνε το φουτουριστικό λειτουργικό, το οποίο έκανε τους πάντες παραγωγικούς. "Είναι καταπληκτικό! Θέλω κι εγώ ένα!", έλεγαν όλοι. Τότε η εταιρεία απεκάλυψε ότι ήταν στην πραγµατικότητα τα Vista και όχι κάτι για το µέλλον. Κι αυτό έστειλε απευθείας το µήνυµα ότι η Microsoft τα θαλάσσωσε στο marketing. Μια άλλη διαφήµιση απεικόνιζε διάφορους ηλίθιους τόσο γοητευµένους από τα τηλέφωνά τους, που κατέληγαν να τραυµατίζονται επειδή το τηλέφωνο ήταν τόσο ακαταµάχητο. Το τηλέφωνο της Microsoft δεν ήταν τίποτα από αυτά. Στην πραγµατικότητα, η διαφήµιση το έκανε να φαίνεται ότι δεν ήταν ούτε στο ελάχιστο ενδιαφέρον.
Η Microsoft έκανε ξανά το λάθος να κοστολογήσει αρχικά το προϊόν της ακριβά. Σας διαβεβαιώ, γρήγορα θα χαµηλώσει την τιµή, γεγονός που θα κάνει το καταναλωτικό κοινό να σκεφτεί: "Μάλλον δεν πουλάει. Μάλλον είναι µούφα. Ε, δεν θα το αγοράσω τώρα!". Τέτοιου είδους προϊόντα θα έπρεπε να κοστολογούνται βάσει της καµπύλης µάθησης, η οποία είναι µια µελλοντική χαµηλότερη τιµή στην οποία προστίθετνται και όλες οι εκπτώσεις κατασκευαστών. Για να καταλάβει πλήρως πώς δουλεύει όλο αυτό, η Microsoft χρειάζεται κάποιον από τις επιχειρήσεις των σκληρών δίσκων, που διαρκώς κοστολογούσε το µελλοντικό κατασκευαστικό κόστος.
Όπως και να ’χει, το tablet Surface δεν θα πουλήσει στις ανακοινωµένες τιµές εκτός κι αν αρέσει στο κοινό το νέο interface –και δεν υπάρχει καµία ένδειξη γι’ αυτό.
John Dvorak
www.dvorak.org
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου