Χρώμα για τοίχους χρησιμοποιούσε ο κορυφαίος ζωγράφος και γλύπτης Πάμπλο Πικάσο όπως ανακάλυψαν Αμερικανοί ερευνητές.
Με ακτίνες Χ οι ερευνητές του αμερικανικού Εθνικού Εργαστηρίου Argonne στο Ίλινοϊ εξέτασαν πίνακα του Πικάσο και ανακάλυψαν πως ο συνιδρυτής του κυβισμού χρησιμοποιούσε χρώμα για.. τοίχους, πιθανότατα για να δώσει στα αριστουργήματά του μια γυαλιστερή υφή.
Για την ανάλυση του πίνακα "Η Κόκκινη Πολυθρόνα" του 1931 χρησιμοποιήθηκε ένα μικροσκόπιο «σκληρών ακτίνων-Χ», τεχνική που μπορούν να εφαρμόζουν ελάχιστα εργαστήρια σε όλο τον κόσμο.
Οι ερευνητές κατάληξαν στο συμπέρασμα ότι τα σωματίδια χρωστικών ταιριάζουν απόλυτα με τη χημική σύσταση των προϊόντων της Ripolin, της πρώτης μάρκας χρωμάτων για οικιακή χρήση.
Με τη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Applied Physics A: Materials Science & Processing, επιβεβαιώνονται οι υποψίες ιστορικών τέχνης, οι οποίοι είχαν διατυπώσει την άποψη ότι ο Πικάσο είχε στραφεί σε αυτή την τεχνοτροπία.
Σε αντίθεση με τα λάδια που χρησιμοποιούνται στις ελαιογραφίες, τα χρώματα οικιακής χρήσης στεγνώνουν πιο γρήγορα και κρύβουν τα ίχνη του πινέλου, αν αφήνουν άλλα ίχνη όπως μικροσκοπικές ρωγμές και σταγόνες μπογιάς.
Πολλοί ιστορικοί της τέχνης πιστεύουν ότι το εφέ που διάλεξε ο Πικάσο θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικά χρώματα ζωγραφικής.
Πηγη
Με ακτίνες Χ οι ερευνητές του αμερικανικού Εθνικού Εργαστηρίου Argonne στο Ίλινοϊ εξέτασαν πίνακα του Πικάσο και ανακάλυψαν πως ο συνιδρυτής του κυβισμού χρησιμοποιούσε χρώμα για.. τοίχους, πιθανότατα για να δώσει στα αριστουργήματά του μια γυαλιστερή υφή.
Για την ανάλυση του πίνακα "Η Κόκκινη Πολυθρόνα" του 1931 χρησιμοποιήθηκε ένα μικροσκόπιο «σκληρών ακτίνων-Χ», τεχνική που μπορούν να εφαρμόζουν ελάχιστα εργαστήρια σε όλο τον κόσμο.
Οι ερευνητές κατάληξαν στο συμπέρασμα ότι τα σωματίδια χρωστικών ταιριάζουν απόλυτα με τη χημική σύσταση των προϊόντων της Ripolin, της πρώτης μάρκας χρωμάτων για οικιακή χρήση.
Με τη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Applied Physics A: Materials Science & Processing, επιβεβαιώνονται οι υποψίες ιστορικών τέχνης, οι οποίοι είχαν διατυπώσει την άποψη ότι ο Πικάσο είχε στραφεί σε αυτή την τεχνοτροπία.
Σε αντίθεση με τα λάδια που χρησιμοποιούνται στις ελαιογραφίες, τα χρώματα οικιακής χρήσης στεγνώνουν πιο γρήγορα και κρύβουν τα ίχνη του πινέλου, αν αφήνουν άλλα ίχνη όπως μικροσκοπικές ρωγμές και σταγόνες μπογιάς.
Πολλοί ιστορικοί της τέχνης πιστεύουν ότι το εφέ που διάλεξε ο Πικάσο θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικά χρώματα ζωγραφικής.
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου