Αναβάθμιση και χρήση απ’ όλους της υπηρεσίας Messenger από το Facebook
Λίγες ημέρες μετά τα εικοστά «γενέθλια» του SMS, το Facebook προχώρησε σε μια κίνηση που μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη χρήση των υπηρεσιών γραπτών μηνυμάτων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, αξιοποιώντας το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο διαθέτουν ένα smartphone με σύνδεση στο Iντερνετ.
Πιο συγκεκριμένα, το κοινωνικό δίκτυο αναβάθμισε την εφαρμογή Facebook Messenger για τα κινητά Android, μια application που επιτρέπει στους χρήστες της να λαμβάνουν και να στέλνουν γραπτά μηνύματα μέσω web χωρίς κανένα κόστος.
Αυτό που κάνει τη νέα έκδοση να ξεχωρίζει είναι πως δεν προορίζεται μόνο για τα μέλη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, καθώς δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς λογαριασμό στο Facebook για να τη χρησιμοποιήσει. Σε αυτήν την περίπτωση, το μόνο που χρειάζεται για να εγγραφεί, είναι να καταχωρίσει ένα όνομα και τον αριθμό του τηλεφώνου του. Τότε, η εφαρμογή θα «σκανάρει» τις επαφές από τον τηλεφωνικό κατάλογο, ώστε από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα ο κάτοχος του κινητού να μπορεί να ανταλλάσσει μηνύματα με όσους από τις επαφές του έχουν επίσης εγκαταστήσει στα τηλέφωνά τους το Facebook Messenger.
Προς το παρόν, η καινούργια παραλλαγή της application κυκλοφορεί σε πέντε χώρες και πιο συγκεκριμένα στην Ινδία, την Αυστραλία, την Ινδονησία, τη Βενεζουέλα και τη Νότιο Αφρική.
Σε μερικές εβδομάδες, ωστόσο, το Facebook θα τη διαθέσει σχεδόν σε όλες τις χώρες του πλανήτη, ενώ υποσχέθηκε πως σύντομα θα ενσωματώσει την ίδια λειτουργία και στις εκδόσεις του Messenger για τα υπόλοιπα λειτουργικά συστήματα smartphone. Eτσι, με τα εκατομμύρια των μελών του Facebook που αξιοποιούν ήδη την εφαρμογή στο κινητό τους –μόνο από το online κατάστημα της Google έχει εγκατασταθεί σε 50 εκατομμύρια συσκευές– και τα εκατομμύρια χρήστες που θα μπορούν πλέον να τη χρησιμοποιήσουν, συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να αποκτήσει τεράστια απήχηση.
Κάτι που έκανε το σάιτ τεχνολογίας All Things Digital να επισημάνει πως το Facebook «κήρυξε τον πόλεμο» στα SMS, ενώ από την πλευρά του ο Guardian υποστήριξε πως η εφαρμογή έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει το «αντίπαλον δέος» των SMS.
Αυτό υπονόησε άλλωστε και το ανώτερο στέλεχος του Facebook Peter Deng, σε πρόσφατη συνέντευξή του σχετικά με το Messenger, αναφέροντας ότι οι συμβατικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων δίνουν ελάχιστες δυνατότητες, συγκριτικά με το κόστος με το οποίο επιβαρύνουν τους κατόχους κινητών.
«Πρόκειται για μια παλιά τεχνολογία, ηλικίας 20 ετών, με σημαντικούς περιορισμούς, όπως ότι κάθε μήνυμα δεν ξεπερνά τους 160 χαρακτήρες», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σήμερα, πρόσθεσε, οι χρήστες θέλουν να βρίσκονται διαρκώς σε επαφή, επικοινωνώντας συνέχεια μέσω μηνυμάτων, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν με τα SMS.
Συμπτωματικά ή όχι, η αναβάθμιση ανακοινώθηκε το ίδιο χρονικό διάστημα όπου στο Iντερνετ είχαν κυκλοφορήσει έντονες φήμες ότι το κοινωνικό δίκτυο ενδιαφερόταν να εξαγοράσει το WhatsApp Messenger, την πιο δημοφιλή έως τώρα εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω Iντερνετ.
Διαθέσιμο για όλες τις πλατφόρμες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, το WhatsApp Messenger διακινεί κάθε ημέρα 10 δισεκατομμύρια μηνύματα, όπως ανακοίνωσε τον Αύγουστο η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την εφαρμογή.
Παρόλο που δεν υπάρχουν άλλα επίσημα δεδομένα για τη χρήση των δύο εφαρμογών, τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η εταιρεία Onavo, και τα οποία αφορούν μόνο κατόχους iPhone και iPad με συνδέσεις 3G, δείχνουν πως μέχρι σήμερα το WhatsApp Messenger είχε σαφές προβάδισμα σχεδόν σε όλες τις χώρες, με εξαίρεση τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Με τη νέα εκδοχή του Facebook Messenger, πάντως, το κοινωνικό δίκτυο θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα, αφού η application όχι μόνο είναι δωρεάν και μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο, αλλά δεν προβάλλει ούτε διαφημίσεις.
Oπως είπε ο κ. Deng, με την εφαρμογή το Facebook δεν θέλει να αυξήσει τα έσοδά του, αλλά να ενισχύσει την παρουσία του στις φορητές συσκευές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι, έστω και έμμεσα, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκεμπεργκ δεν θα έχει οφέλη. Κατ’ αρχάς, δίνοντας στα μέλη της πλατφόρμας ένα επιπλέον κίνητρο να τη χρησιμοποιούν για περισσότερη ώρα, πλέον θα μπορούν να επικοινωνούν και με ανθρώπους που δεν είναι εγγεγραμμένοι σε αυτήν.
Κατά δεύτερον επειδή, χάρη στη «διαφήμιση» από το Messenger, το Facebook αναμένεται να προσελκύσει και άλλους χρήστες.
Οι πρωταγωνιστές
Εκτός από τα WhatsApp Messenger και Facebook Messenger, υπάρχουν αρκετές ακόμη application που προσπαθούν να αμφισβητήσουν την «παντοκρατορία» των SMS. Κάποτε ηγέτης σε αυτήν την κατηγορία προγραμμάτων ήταν το Kik Messenger, το οποίο, ωστόσο, διατηρεί ακόμη και σήμερα μία διόλου ευκαταφρόνητη βάση χρηστών, που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια.
Μάλιστα, για να ανακτήσει τα πρωτεία, το Kik Messenger αναβαθμίστηκε πρόσφατα, επιτρέποντας πλέον και την ανταλλαγή φωτογραφιών ή βίντεο, πέρα από γραπτά μηνύματα.
Το πλεονέκτημα, πάντως, των WhatsApp Messenger και Facebook Messenger είναι πως είναι δημοφιλή σε αρκετές χώρες, αφού πολλές από τις ανταγωνιστικές εφαρμογές χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι εταιρείες που τις ανέπτυξαν.
Αυτό συμβαίνει με τη νοτιοκορεατική KakaoTalk, της οποίας το μεγαλύτερο ποσοστό από τα 24 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες της είναι κάτοικοι της ασιατικής χώρας, όπως και για την application Line από την ιαπωνική εταιρεία NHN, η οποία χρησιμοποιείται από 40 εκατομμύρια ιδιοκτήτες smartphone.
Αν και αποκλειστικά για το λειτουργικό τους σύστημα, ανάλογες εφαρμογές έχουν αναπτύξει εδώ και χρόνια η Research in Motion και η Apple, τις BlackBerry Messenger και iMessage αντίστοιχα, μέσω των οποίων οι κάτοχοι των «έξυπνων» συσκευών τους μπορούν να διακινούν μέσω Iντερνετ μηνύματα, εικόνες και βίντεο. Μάλιστα, από τις αρχές Νοεμβρίου το BlackBerry Messenger προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης και δωρεάν τηλεφωνικών κλήσεων.
Πηγη
Λίγες ημέρες μετά τα εικοστά «γενέθλια» του SMS, το Facebook προχώρησε σε μια κίνηση που μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη χρήση των υπηρεσιών γραπτών μηνυμάτων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, αξιοποιώντας το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο διαθέτουν ένα smartphone με σύνδεση στο Iντερνετ.
Πιο συγκεκριμένα, το κοινωνικό δίκτυο αναβάθμισε την εφαρμογή Facebook Messenger για τα κινητά Android, μια application που επιτρέπει στους χρήστες της να λαμβάνουν και να στέλνουν γραπτά μηνύματα μέσω web χωρίς κανένα κόστος.
Αυτό που κάνει τη νέα έκδοση να ξεχωρίζει είναι πως δεν προορίζεται μόνο για τα μέλη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, καθώς δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς λογαριασμό στο Facebook για να τη χρησιμοποιήσει. Σε αυτήν την περίπτωση, το μόνο που χρειάζεται για να εγγραφεί, είναι να καταχωρίσει ένα όνομα και τον αριθμό του τηλεφώνου του. Τότε, η εφαρμογή θα «σκανάρει» τις επαφές από τον τηλεφωνικό κατάλογο, ώστε από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα ο κάτοχος του κινητού να μπορεί να ανταλλάσσει μηνύματα με όσους από τις επαφές του έχουν επίσης εγκαταστήσει στα τηλέφωνά τους το Facebook Messenger.
Προς το παρόν, η καινούργια παραλλαγή της application κυκλοφορεί σε πέντε χώρες και πιο συγκεκριμένα στην Ινδία, την Αυστραλία, την Ινδονησία, τη Βενεζουέλα και τη Νότιο Αφρική.
Σε μερικές εβδομάδες, ωστόσο, το Facebook θα τη διαθέσει σχεδόν σε όλες τις χώρες του πλανήτη, ενώ υποσχέθηκε πως σύντομα θα ενσωματώσει την ίδια λειτουργία και στις εκδόσεις του Messenger για τα υπόλοιπα λειτουργικά συστήματα smartphone. Eτσι, με τα εκατομμύρια των μελών του Facebook που αξιοποιούν ήδη την εφαρμογή στο κινητό τους –μόνο από το online κατάστημα της Google έχει εγκατασταθεί σε 50 εκατομμύρια συσκευές– και τα εκατομμύρια χρήστες που θα μπορούν πλέον να τη χρησιμοποιήσουν, συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να αποκτήσει τεράστια απήχηση.
Κάτι που έκανε το σάιτ τεχνολογίας All Things Digital να επισημάνει πως το Facebook «κήρυξε τον πόλεμο» στα SMS, ενώ από την πλευρά του ο Guardian υποστήριξε πως η εφαρμογή έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει το «αντίπαλον δέος» των SMS.
Αυτό υπονόησε άλλωστε και το ανώτερο στέλεχος του Facebook Peter Deng, σε πρόσφατη συνέντευξή του σχετικά με το Messenger, αναφέροντας ότι οι συμβατικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων δίνουν ελάχιστες δυνατότητες, συγκριτικά με το κόστος με το οποίο επιβαρύνουν τους κατόχους κινητών.
«Πρόκειται για μια παλιά τεχνολογία, ηλικίας 20 ετών, με σημαντικούς περιορισμούς, όπως ότι κάθε μήνυμα δεν ξεπερνά τους 160 χαρακτήρες», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σήμερα, πρόσθεσε, οι χρήστες θέλουν να βρίσκονται διαρκώς σε επαφή, επικοινωνώντας συνέχεια μέσω μηνυμάτων, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν με τα SMS.
Συμπτωματικά ή όχι, η αναβάθμιση ανακοινώθηκε το ίδιο χρονικό διάστημα όπου στο Iντερνετ είχαν κυκλοφορήσει έντονες φήμες ότι το κοινωνικό δίκτυο ενδιαφερόταν να εξαγοράσει το WhatsApp Messenger, την πιο δημοφιλή έως τώρα εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω Iντερνετ.
Διαθέσιμο για όλες τις πλατφόρμες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, το WhatsApp Messenger διακινεί κάθε ημέρα 10 δισεκατομμύρια μηνύματα, όπως ανακοίνωσε τον Αύγουστο η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την εφαρμογή.
Παρόλο που δεν υπάρχουν άλλα επίσημα δεδομένα για τη χρήση των δύο εφαρμογών, τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η εταιρεία Onavo, και τα οποία αφορούν μόνο κατόχους iPhone και iPad με συνδέσεις 3G, δείχνουν πως μέχρι σήμερα το WhatsApp Messenger είχε σαφές προβάδισμα σχεδόν σε όλες τις χώρες, με εξαίρεση τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Με τη νέα εκδοχή του Facebook Messenger, πάντως, το κοινωνικό δίκτυο θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα, αφού η application όχι μόνο είναι δωρεάν και μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο, αλλά δεν προβάλλει ούτε διαφημίσεις.
Oπως είπε ο κ. Deng, με την εφαρμογή το Facebook δεν θέλει να αυξήσει τα έσοδά του, αλλά να ενισχύσει την παρουσία του στις φορητές συσκευές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι, έστω και έμμεσα, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκεμπεργκ δεν θα έχει οφέλη. Κατ’ αρχάς, δίνοντας στα μέλη της πλατφόρμας ένα επιπλέον κίνητρο να τη χρησιμοποιούν για περισσότερη ώρα, πλέον θα μπορούν να επικοινωνούν και με ανθρώπους που δεν είναι εγγεγραμμένοι σε αυτήν.
Κατά δεύτερον επειδή, χάρη στη «διαφήμιση» από το Messenger, το Facebook αναμένεται να προσελκύσει και άλλους χρήστες.
Οι πρωταγωνιστές
Εκτός από τα WhatsApp Messenger και Facebook Messenger, υπάρχουν αρκετές ακόμη application που προσπαθούν να αμφισβητήσουν την «παντοκρατορία» των SMS. Κάποτε ηγέτης σε αυτήν την κατηγορία προγραμμάτων ήταν το Kik Messenger, το οποίο, ωστόσο, διατηρεί ακόμη και σήμερα μία διόλου ευκαταφρόνητη βάση χρηστών, που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια.
Μάλιστα, για να ανακτήσει τα πρωτεία, το Kik Messenger αναβαθμίστηκε πρόσφατα, επιτρέποντας πλέον και την ανταλλαγή φωτογραφιών ή βίντεο, πέρα από γραπτά μηνύματα.
Το πλεονέκτημα, πάντως, των WhatsApp Messenger και Facebook Messenger είναι πως είναι δημοφιλή σε αρκετές χώρες, αφού πολλές από τις ανταγωνιστικές εφαρμογές χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι εταιρείες που τις ανέπτυξαν.
Αυτό συμβαίνει με τη νοτιοκορεατική KakaoTalk, της οποίας το μεγαλύτερο ποσοστό από τα 24 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες της είναι κάτοικοι της ασιατικής χώρας, όπως και για την application Line από την ιαπωνική εταιρεία NHN, η οποία χρησιμοποιείται από 40 εκατομμύρια ιδιοκτήτες smartphone.
Αν και αποκλειστικά για το λειτουργικό τους σύστημα, ανάλογες εφαρμογές έχουν αναπτύξει εδώ και χρόνια η Research in Motion και η Apple, τις BlackBerry Messenger και iMessage αντίστοιχα, μέσω των οποίων οι κάτοχοι των «έξυπνων» συσκευών τους μπορούν να διακινούν μέσω Iντερνετ μηνύματα, εικόνες και βίντεο. Μάλιστα, από τις αρχές Νοεμβρίου το BlackBerry Messenger προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης και δωρεάν τηλεφωνικών κλήσεων.
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου