Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010

Αποφεύγουν οι Έλληνες καταναλωτές τις αγοραπωλησίες στο Ίντερνετ

Χαμηλότερα από άλλους Ευρωπαίους
Παρά τα όλο και μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης του Ίντερνετ και την εξοικείωση μαζί του, οι Έλληνες καταναλωτές αποφεύγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας το οποίο ανέλυσε πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου.

Μόλις ένας στους δέκα Έλληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες σε σχέση με το 8% το 2009. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον μέσο Ευρωπαίο πολίτη κινούνται σε επίπεδα 3,5 φορές υψηλότερα.

Την ίδια ώρα, μόλις ένας στους 100 Έλληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, όπως μέσω ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ενώ το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό αγγίζει το 10%.

Επίσης, ένας στους 20 Έλληνες χρησιμοποιεί συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής έναντι μέσου όρου 32% για τους άλλους Ευρωπαίους..

Το Διαδίκτυο αποδεικνύεται το πιο δημοφιλές κανάλι για αγορές από απόσταση, καθώς επιλέχθηκε από το 38% του συνόλου των Ευρωπαίων πολιτών το 2009, σε σύγκριση με το 23% που παρήγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες μέσω ταχυδρομείου και το 14% που κατέφυγε σε τηλεφωνική παραγγελία.

Συγκεντρωτικά, το 52% των Ευρωπαίων και το 33% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποίησαν τουλάχιστον μια αγορά το 2009 με έναν από τους παραπάνω τρόπους. Σε σχέση με τα ποσοστά του 2008, οι διαδικτυακές πωλήσεις εμφανίζουν αύξηση 5%, ενώ οι ταχυδρομικές και τηλεφωνικές πωλήσεις εμφανίζονται μειωμένες.

Μόνο το 9% των Ευρωπαίων και το 10% των Ελλήνων καταναλωτών αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου από άλλη ευρωπαϊκή χώρα, αποδεικνύοντας ότι η εμπιστοσύνη σε μια εγχώρια εταιρία αποτελεί βασικό κριτήριο ακόμη και στις αγορές μέσω της διεθνούς αγοράς του Ίντερνετ.

Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης που κατέβαλαν οι Έλληνες καταναλωτές (συνολικά) για αγορές από απόσταση κατά τους 12 τελευταίους μήνες, το 30% αφορά δαπάνες έως 100 ευρώ, ένα 40% δαπάνες ύψους 100-500ευρώ και το υπόλοιπο 30% αφορά δαπάνες άνω των 500 ευρώ. Παρόμοια είναι τα ποσοστά και για το μέσο όρο της ΕΕ.

Το 2009, έξι στους δέκα Έλληνες καταναλωτές ένιωσαν ότι δέχθηκαν ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα (spam, τηλεφωνική προσέγγιση, διαφημιστικά SMS) ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (68%) δήλωσε ότι εκτέθηκε σε παραπλανητικές διαφημίσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εύρημα ότι το 36% των Ελλήνων δεν διάβασαν ποτέ σε ιστοσελίδες που επισκέφθηκαν κατά τους τελευταίους 12 μήνες τους όρους χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων από την επιχείρηση, γνωστών και ως «δήλωση απορρήτου». Από αυτούς που διάβασαν δηλώσεις απορρήτου, το 64% τις κρίνει αρκετά έως πολύ κατανοητές και το 33% τις βρίσκει αρκετά έως πολύ δυσνόητες. Πάντως σε αυτό το τομέα η Ελλάδα βρίσκεται σε κάπως καλύτερη θέση: είναι 10η στο σχετικό δείκτη στο σύνολο των χωρών της ΕΕ.

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου