Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

Ο μύθος για τα «οκτώ ποτήρια νερό»


«Αποτελεί μύθο η άποψη πως η κατανάλωση οκτώ ποτηριών νερού την ημέρα οδηγεί στο αδυνάτισμα και βελτιώνει την υγεία», υποστηρίζει ο ομογενής πανεπιστημιακός Σπύρος Τσίντος, υφηγητής του πανεπιστημίου Λα Τρομπ της Μελβούρνης, ο οποίος έκανε και σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση The Australian and New Zealand Journal of Public Health.
Σύμφωνα με την μελέτη του κ. Τσίντου, μια γυναίκα κατά μέσο όρο χρειάζεται 2,8 λίτρα υγρών ημερησίως και ένας άνδρας 3,4 λίτρα. Όμως τα υγρά αυτά μπορεί να τα δεχθεί ο οργανισμός τους από λαχανικά, χυμούς, ακόμα και τσάι και καφέ.
«Δεν λέω ότι δεν πρέπει να πίνουμε νερό. Το αντίθετο. Αυτό που λέω όμως είναι ότι τα οκτώ ποτήρια νερό είναι υπερβολικά και αποτελούν μύθο. Μπορούν να πιουν και τσάι και καφέ που, παρά την καφεΐνη, δεν προκαλούν αφυδάτωση», είπε ο κ. Τσίντος και πρόσθεσε: «Το 97% του μαρουλιού αποτελείται από νερό και είναι πολύ πιο ωφέλιμο στον οργανισμό από απλό νερό».
Σύμφωνα με τον ομογενή επιστήμονα η υπερβολική κατανάλωση νερού ενδέχεται να προκαλεί και ζημιά, καθώς η κατανάλωση νερού, όταν δεν διψάει κανείς, μπορεί να διαταράξει την πνευματική συγκέντρωση αντί να την διεγείρει, ενώ άλλες μελέτες υποδηλώνουν πως χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για την απολύμανση του εμφιαλωμένου νερού ενδέχεται να είναι επιβλαβείς για την υγεία.
Υποστηρίζεται επίσης ότι η υπερκατανάλωση νερού μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ύπνου, επειδή ξυπνάει κανείς το βράδυ για να πάει στην τουαλέτα, ενώ επικαλείται και μελέτες που υποδηλώνουν ότι το πολύ νερό μπορεί να βλάπτει τη νεφρική λειτουργία αντί να την προστατεύει. Το υπερβολικά πολύ νερό μπορεί να οδηγήσει σε μια σπάνια αλλά δυνητικά σοβαρή κατάσταση που λέγεται υπονατριαιμία και χαρακτηρίζεται από σοβαρή ελάττωση των επιπέδων νατρίου (αλατιού) στον οργανισμό.
Ο κ. Τσίντος υποστηρίζει πως δεν υπάρχει επιστημονική βάση στον ισχυρισμό ότι το νερό μπορεί να μας βοηθήσει να αδυνατίσουμε. «Για το αδυνάτισμα απαιτείται και δίαιτα», επισημαίνει.

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου