Νέα μελέτη δείχνει ότι παιδιά με διαζευγμένους γονείς μένουν πίσω στα μαθηματικά, έχουν λιγότερες κοινωνικές επαφές και υποφέρουν συχνότερα από άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Γουισκόνσιν, το διαζύγιο των γονιών έχει άμεσες και συγκεκριμένες επιπτώσεις στις μαθησιακές ικανότητες των παιδιών, με κυρίαρχο πρόβλημα την δυσκολία τους να καταλάβουν τα μαθηματικά.
Τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιεύθηκαν στο American Sociological Review, βασίστηκαν στην παρακολούθηση των μαθησιακών ικανοτήτων 3585 παιδιών από το νήπιο ως την πέμπτη τάξη του δημοτικού σχολείου.
Συγκρίνοντας την μαθησιακή εξέλιξη ανάμεσα στα παιδιά, χωρισμένων και μη και πριν και μετά το διαζύγιο, ανακάλυψαν πως τα μαθησιακά προβλήματα δεν αρχίζουν όταν οι γονείς αρχίζουν να μην τα πηγαίνουν καλά αλλά όταν έχουν πια ολοκληρωθεί οι διαδικασίες του διαζυγίου.
Υποθέτουν ότι το πρόβλημα παρουσιάζεται στα μαθηματικά και όχι για παράδειγμα στην ανάγνωση, λόγω της φύσης του μαθήματος. Τα μαθηματικά απαιτούν από το παιδί να έχει συγκροτημένα κατανοήσει κάθε διαφορετικό στάδιο του μαθήματος για να προχωρήσει στο επόμενο. Δεν μπορεί δηλαδή ένα παιδί να μην μάθει πρόσθεση πριν μάθει πολλαπλασιασμό όπως εξηγούν. Αν λοιπόν μια ολόκληρη χρονική περίοδος είναι για αυτό χαοτική, με καυγάδες ή τους γονείς σε κατάθλιψη, το χρόνο τους να μοιράζεται σε δύο διαφορετικά σπίτια, ή οικονομικά προβλήματα θα μείνουν πίσω στα μαθηματικά.
Ταυτόχρονα όπως λένε οι ερευνητές οι γονείς σε αυτή την περίοδο δεν είναι συγκεντρωμένοι ώστε να προσέξουν το πρόβλημα του παιδιού, απορροφημένοι από το δικό τους πρόβλημα.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου