Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

Κρύο καιρός για... βιταμίνες

Μάθετε ποιες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά χρειάζεται περισσότερο ο οργανισμός σας αυτήν την περίοδο και φροντίστε να μην λείψουν από τη διατροφή σας.


Βιταμίνη C

Ιδιαίτερα τις κρύες μέρες δεν πρέπει να μας λείπει η βιταμίνη C, η οποία θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη των κρυολογημάτων, που είναι συχνότερα αυτήν την εποχή και ο ψευδάργυρος είναι χρήσιμος τόσο στην πρόληψη, όσο και στην καταστολή του κρυολογήματος. Τον ψευδάργυρο θα τον βρούμε στα οστρακοειδή και τους ξηρούς καρπούς, ενώ τη βιταμίνη C στις πιπεριές και τα πορτοκάλια.

Η βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α βοηθά τα μάτια να προσαρμόζονται στα διαφορετικά επίπεδα του εισερχόμενου φωτός, ιδιότητα χρήσιμη στις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες οδήγησης του χειμώνα και την συχνά περιορισμένη ορατότητα. Τη συγκεκριμένη βιταμίνη θα τη βρείτε στο βοδινό κρέας, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τη γαλοπούλα και τα ψάρια.

Η βιταμίνη Β 12

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το κρύο και η συννεφιά κατά τους χειμερινούς μήνες, μπορεί συχνά να οδηγήσουν σε συμπτώματα κατάθλιψης ή άγχους και άλλες διαταραχές της διάθεσης. Η βιταμίνη Β12 είναι από τις πρώτες βιταμίνες που εξαντλούνται σε αυτές τις καταστάσεις. Για να μην λείψει λοιπόν από τον οργανισμό σας, θα πρέπει να προσθέσετε στο διαιτολόγιο σας τις τροφές που την περιέχουν. Τη συγκεκριμένη βιταμίνη θα τη βρείτε στα θαλασσινά, το μοσχάρι, τα αυγά και το τυρί.

Βιταμίνη D

Η συγκεκριμένη βιταμίνη συντίθεται από τον ίδιο τον οργανισμό μας με τη βοήθεια του ήλιου. Επειδή όμως το χειμώνα συχνά δεν υπάρχει αρκετή ηλιοφάνεια ή δεν βγαίνουμε τόσο συχνά στον ήλιο, καλό είναι να φροντίζουμε να προσλαμβάνουμε την συγκεκριμένη βιταμίνη από τη διατροφή μας. Η έλλειψη της βιταμίνη D μπορεί να οδηγήσει σε άσθμα, καρδιαγγειακά νοσήματα και άλλα προβλήματα υγείας. Η βιταμίνη D υπάρχει στο συκώτι, τα ιχθυέλαια, τον κρόκο του αυγού, τη ρέγκα, το σολομό, και τον τόνο.

Μαγνήσιο

Όταν έχει κρύο, ο ξηρός αέρας (π.χ. από τον κλιματισμό), είναι πιθανό να προκαλέσει αφυδάτωση, η οποία με τη σειρά της ενδέχεται να οδηγήσει σε πονοκεφάλους. Για να αποφύγετε αυτό το ενδεχόμενο δεν πρέπει να σας λείπει μαγνήσιο. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα όσπρια, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, οι μπανάνες και το σπανάκι

Πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου