Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Η υγιεινή διατροφή βελτιώνει την ψυχική διάθεση

Περισσότερη ηρεμία και ενεργητικότητα

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, αλλά ανεβάζει την διάθεση, σύμφωνα με νέα έρευνα
Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, αλλά ανεβάζει την διάθεση, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση μπορεί να κάνει τους ανθρώπους πιο ήρεμους, ευτυχισμένους και ενεργητικούς, σύμφωνα με νεοζηλανδική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο British Journal of Health Psychology.

Οι ερευνητές του Τμήματος Ανθρώπινης Διατροφής του Πανεπιστημίου του Οτάγκο, με επικεφαλής τη Δρ Τάμλιν Κόνερ, μελέτησαν τη σχέση ανάμεσα στα συναισθήματα και στην κατανάλωση τροφών.

Ζήτησαν από 281 νέους εθελοντές μέσης ηλικίας 20 ετών να συμπληρώνουν επί τρεις εβδομάδες καθημερινά ένα διατροφικό ημερολόγιο σχετικά και, παράλληλα, να καταγράφουν τη συναισθηματική κατάστασή τους με βάση μια κλίμακα αξιολόγησης από τα πιο αρνητικά έως τα πιο θετικά συναισθήματα.

Οι εθελοντές έτρωγαν διάφορα φαγητά, ενώ δεν είχαν κάποιο γνωστό πρόβλημα υγείας.

Η μελέτη έδειξε μια στενή σχέση ανάμεσα στην ποσότητα των φρούτων και λαχανικών που τρώει κανείς και στη θετική διάθεσή του.

«Τις μέρες που οι άνθρωποι έτρωγαν πιο πολλά φρούτα και λαχανικά, ανέφεραν ότι ένιωθαν πιο ήρεμοι, χαρούμενοι και ενεργητικοί», εξηγεί η Δρ Κόνερ.

Η περαιτέρω ανάλυση έδειξε μάλιστα ότι και την επόμενη μέρα ήταν καλύτερη η διάθεση όσων είχαν φάει αρκετά φρούτα και λαχανικά κατά την προηγούμενη μέρα, πράγμα που, σύμφωνα με τους ερευνητές, δείχνει ότι οι υγιεινές διατροφικές επιλογές επηρεάζουν θετικά την ψυχική διάθεση. Η επίδραση αυτή μάλιστα ισχύει ανεξάρτητα από τον δείκτη μάζας σώματος του ατόμου.

«Οι νέοι πρέπει να καταναλώνουν περίπου επτά έως οκτώ μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα για να δουν αισθητή θετική αλλαγή. Μια μερίδα είναι, κατά προσέγγιση, η ποσότητα που χωράει στην παλάμη ή μισό φλιτζάνι», εξηγεί η Δρ Κόνερ και επισημαίνει την ανάγκη να γίνουν κι άλλες σχετικές έρευνες πάνω στο θέμα.

Πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου