Ενα σύστημα ασύρματων φρένων υψίστης ασφαλείας ανέπτυξαν οι ειδικοί
του Κέντρου Επιστήμης της Πληροφορικής Σααρμπρίκεν, του Πανεπιστημίου
του Σάαρλαντ, στη Γερμανία.
Σε πειράματα φάνηκε ότι η πιθανότητα αποτυχίας κατά το φρενάρισμα περιορίζεται σε μόλις τρεις ανά ένα τρισ. δοκιμές.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ενδιαφέρουσας μελέτης δρ Χόλγκαρ Χέρμανς, το πρωτοποριακό σύστημα δεν συνοδεύεται από λαβές φρένων: με τη βοήθεια ενός αισθητήρα πίεσης το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να σφίξει τη δεξιά λαβή.
Αυτομάτως η πίεση αυτή μεταφράζεται σε ψηφιακό σήμα το οποίο ενεργοποιεί την ειδική μονάδα που βρίσκεται εγκατεστημένη στο πιρούνι του ποδηλάτου.
Με τη σειρά της θέτει σε λειτουργία τη δαγκάνα του δισκόφρενου με αποτέλεσμα το δίτροχο να φρενάρει σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Από τη στιγμή που το σύστημα βασίζεται στην ισχύ της πίεσης την οποία ασκεί ο οδηγός, όσο πιο δυνατά πιέζει κανείς τη λαβή τόσο πιο απότομα φρενάρει.
Μετρήσεις έδειξαν ότι η αξιοπιστία του ασύρματου συστήματος φρένων, ικανού να «κοκαλώσει» το ποδήλατο σε μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αγγίζει το 99,9%. Γεγονός που, κατά τους αυστηρούς Γερμανούς, «δεν το κάνει τέλειο αλλά απλά αποδεκτό».
Πηγή
Σε πειράματα φάνηκε ότι η πιθανότητα αποτυχίας κατά το φρενάρισμα περιορίζεται σε μόλις τρεις ανά ένα τρισ. δοκιμές.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ενδιαφέρουσας μελέτης δρ Χόλγκαρ Χέρμανς, το πρωτοποριακό σύστημα δεν συνοδεύεται από λαβές φρένων: με τη βοήθεια ενός αισθητήρα πίεσης το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να σφίξει τη δεξιά λαβή.
Αυτομάτως η πίεση αυτή μεταφράζεται σε ψηφιακό σήμα το οποίο ενεργοποιεί την ειδική μονάδα που βρίσκεται εγκατεστημένη στο πιρούνι του ποδηλάτου.
Με τη σειρά της θέτει σε λειτουργία τη δαγκάνα του δισκόφρενου με αποτέλεσμα το δίτροχο να φρενάρει σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Από τη στιγμή που το σύστημα βασίζεται στην ισχύ της πίεσης την οποία ασκεί ο οδηγός, όσο πιο δυνατά πιέζει κανείς τη λαβή τόσο πιο απότομα φρενάρει.
Μετρήσεις έδειξαν ότι η αξιοπιστία του ασύρματου συστήματος φρένων, ικανού να «κοκαλώσει» το ποδήλατο σε μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αγγίζει το 99,9%. Γεγονός που, κατά τους αυστηρούς Γερμανούς, «δεν το κάνει τέλειο αλλά απλά αποδεκτό».
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου