Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Κινητά και οδήγηση δεν πάνε πακέτο

Πιο επικίνδυνη τελικά η αποστολή sms και email σύμφωνα με νέα μελέτη
Κινητά και οδήγηση δεν πάνε πακέτο
Την αντίδραση του οδηγού σε ξαφνικά περιστατικά που μπορεί να εμφανιστούν στο δρόμο επιβραδύνουν επικίνδυνα τα SMS σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές

Νέα συμπεριφορική μελέτη αμερικανών επιστημόνων έδειξε ότι η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και email από το κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι τελικά πιο επικίνδυνη από ό,τι πιστευόταν μέχρι σήμερα.
«Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων κατά την οδήγηση, διπλασιάζει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης Κριστίν Γιάγκερ από το Ινστιτούτο Μεταφορών του Πανεπιστημίου του Τέξας Α&Μ. «Eπιβραδύνει δηλαδή την ικανότητα του οδηγού να αντιδράσει σε περίπτωση που έρθει αντιμέτωπος με έναν ξαφνικό κίνδυνο».

Φλερτάροντας με τον κίνδυνο
Στις δοκιμές των ερευνητών έλαβαν μέρος συνολικά 42 οδηγοί ηλικίας 16-54 ετών από τους οποίους ζητήθηκε να καλύψουν οδηγώντας μια απόσταση 18 χλμ., στέλνοντας παράλληλα γραπτά μηνύματα. Σε δεύτερη φάση, τους ζητήθηκε να επαναλάβουν την ίδια διαδρομή επικεντρώνοντας αυτή τη φορά την προσοχή τους αποκλειστικά και μόνο στον δρόμο.
Και στις δύο περιπτώσεις οι οδηγοί όφειλαν να φρενάρουν όταν έβλεπαν ένα κίτρινο φως να αναβοσβήνει και ο χρόνος αντίδρασής τους καταγραφόταν.

Τα κινητά κλέβουν την προσοχή του οδηγού
Κατά μέσο όρο ο χρόνος αντίδρασης για όσους δεν περιεργάζονταν τα κινητά τους τηλέφωνα έφτανε μόλις το ένα με δύο δευτερόλεπτα. Όταν όμως οι οδηγοί έγραφαν μηνύματα, ο χρόνος αυτός αυξανόταν στα τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα, ενώ είχαν 11 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να χάσουν το κίτρινο φως.
Όπως διευκρινίζει η Γιάγκερ, ο χρόνος καθυστερημένης αντίδρασης ήταν ο ίδιος για τους οδηγούς που είτε έγραφαν μηνύματα, είτε τα διάβαζαν.
«Οι δραστηριότητες της σύνταξης και της ανάγνωσης ενός μηνύματος δεσμεύουν εξίσου την προσοχή του οδηγού και για τον λόγο αυτόν είναι το ίδιο επικίνδυνες» υπογραμμίζει η ερευνήτρια.
Η διαφορά της τελευταίας μελέτης σε σχέση με προηγούμενες, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι εθελοντές κλήθηκαν να οδηγήσουν ένα πραγματικό όχημα και όχι κάποιον προσομοιωτή.

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου