Πώς θα σας φαινόταν αν μαθαίνατε ότι κάποιος σας παρακολουθεί μέρα-νύχτα και βιντεοσκοπεί όλες τις κινήσεις σας (από την ώρα που φεύγετε αγουροξυπνημένος για τη δουλειά σας, μέχρι τη στιγμή που γυρνάτε εξουθενωμένος στο σπίτι);
Στο σινεμά το είδαμε στο «Τρούμαν Σόου», όπου η ζωή του καλοκάγαθου Τζιμ Κάρεϊ μεταδιδόταν σε απευθείας σύνδεση.
Στην τηλεόραση το γνωρίσαμε μέσα από το Μπιγκ Μπράδερ, το τηλεριάλιτι-κλειδαρότρυπα που έβαλε στο σαλόνι μας τις κρεβατοκάμαρες αγνώστων ανθρώπων.
Τώρα, συμβαίνει στην πραγματικότητα: λέγεται life-logging (ελληνιστί, καταγραφή της ζωής) και αποτελεί την τελευταία μόδα στην τεχνολογία.
Εκατοντάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εφοδιάζονται με μικροσκοπικές κάμερες και μαγνητοσκοπούν τη ζωή τους 24 ώρες το 24ωρο.
Επειδή, όμως, οι ζωές μας βασίζονται στη συνύπαρξη με δεκάδες άλλους ανθρώπους, οι ρέκτες του... αθλήματος, εκτός από τους εαυτούς τους, βιντεοσκοπούν και δεκάδες άλλα άτομα.
Οι γείτονές τους, οι άνθρωποι που συναντούν στο δρόμο, ο ταμίας του σουπερμάρκετ ή ο σερβιτόρος μιας καφετέριας – όλοι γίνονται εν αγνοία τους υποκείμενα ενός αλλόκοτου πειράματος.
Το τελευταίο διάστημα ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια συσκευές που βοηθούν τους life-loggers να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Κάμερες, συνήθως ενσωματωμένες σε γυαλιά ηλίου, πωλούνται στο Ιντερνετ σε τιμές που αρχίζουν από 30 και ξεπερνούν τα 300 ευρώ.
Εχουν τη δυνατότητα να βγάζουν χιλιάδες φωτογραφίες ή να τραβούν δεκάδες ώρες βίντεο συνεχόμενα με υψηλής ποιότητας ήχο και εικόνα.
Προσεχώς θα κυκλοφορήσουν ακόμη πιο εξελιγμένες συσκευές που θα βιντεοσκοπούν τα πάντα αθόρυβα, θα καταγράφουν τη θέση του κατόχου τους μέσω GPS και θα συνδέονται με το Διαδίκτυο!
Οι κάμερες αυτές είναι η χαρά του παπαράτσι και του... ματάκια, καθώς είναι σχεδόν αόρατες και επιτρέπουν στους χρήστες να μην γίνονται αντιληπτοί.
Στόχος των life-loggers είναι να δημιουργήσουν ψηφιακά ημερολόγια στα οποία θα καταγράφεται κάθε έκφανση της ζωής τους: από τα πρώτα βήματα του παιδιού τους (ή του παιδιού του... γείτονα) μέχρι μια αστεία γκριμάτσα που έκανε ένας φίλος τους.
Στο τέλος κάθε ημέρας μεταφέρουν τα βίντεο και τις φωτογραφίες στον υπολογιστή τους και, αν θέλουν, τα ανεβάζουν σε κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook και το twitter.
«Οι άνθρωποι κρατούσαν πάντα ημερολόγια. Τώρα, όμως, υπάρχουν συσκευές που τους δίνουν τη δυνατότητα να διηγηθούν πιο περιεκτικά τις ζωές τους, να καταγράψουν όλα όσα έχουν στο υπνοδωμάτιο τους και όλα όσα κάνουν», λέει στη βρετανική εφημερίδα «Σάντεϊ Τάιμς» ο Σάιμον Ράνταλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OMG Life η οποία πωλεί την κάμερα Autographer.
Η εν λόγω συσκευή μοιάζει με μαύρο τηλεχειριστήριο που κρέμεται από τον λαιμό του χρήστη και καταγράφει διαρκώς ό,τι βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο.
Η κάμερα Memoto, «η μικρότερη του είδους της» όπως αυτοδιαφημίζεται, καρφιτσώνεται πάνω στη μπλούζα του κατόχου της, ενώ η συσκευή Pivothead Durango ενσωματώνεται στον σκελετό ενός ζευγαριού γυαλιών ηλίου.
Ο τζίρος.
Η εταιρεία έρευνας αγοράς Juniper Research προβλέπει ότι το 2014 οι καταναλωτές θα δαπανήσουν περίπου 1,2 δισ. ευρώ για την αγορά συσκευών «αόρατης βιντεοσκόπησης». Τούτου δοθέντος, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτόν τον τομέα.
Οι κάτοχοι iPhone της Apple θα μπορούν σύντομα να κατεβάσουν την εφαρμογή 1 Second Everyday, η οποία θα τους υπενθυμίζει ότι κάθε 24 ώρες πρέπει να τραβούν σε βίντεο ένα στιγμιότυπο από την καθημερινότητά τους. Στο τέλος του έτους θα τους παρουσιάζει μια εξάλεπτη οπτικοακουστική περίληψη της ζωής τους.
Παράλληλα, η Google ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το πρώτο ζευγάρι ψηφιακών γυαλιών που θα φέρει τις λειτουργίες των smartphones κυριολεκτικά στα μάτια του χρήστη.
Ο πρωτοπόρος και... τα απρόοπτα.
Ο Στιβ Μαν, καθηγητής τεχνολογίας των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, είναι ίσως ο πρώτος life-logger: εδώ και τριάντα χρόνια χρησιμοποιεί υπολογιστές που... φοριούνται στο σώμα, ενώ από το 1999 φορά διαρκώς ψηφιακά γυαλιά.
Ολα, όμως, έχουν ένα τίμημα: τον περασμένο Ιούλιο, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στο Παρίσι, δέχθηκε επίθεση από υπαλλήλους των McDonald’s που φοβήθηκαν ότι θα τους βιντεοσκοπούσε με τα γυαλιά του!
Πηγη
Στο σινεμά το είδαμε στο «Τρούμαν Σόου», όπου η ζωή του καλοκάγαθου Τζιμ Κάρεϊ μεταδιδόταν σε απευθείας σύνδεση.
Στην τηλεόραση το γνωρίσαμε μέσα από το Μπιγκ Μπράδερ, το τηλεριάλιτι-κλειδαρότρυπα που έβαλε στο σαλόνι μας τις κρεβατοκάμαρες αγνώστων ανθρώπων.
Τώρα, συμβαίνει στην πραγματικότητα: λέγεται life-logging (ελληνιστί, καταγραφή της ζωής) και αποτελεί την τελευταία μόδα στην τεχνολογία.
Εκατοντάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εφοδιάζονται με μικροσκοπικές κάμερες και μαγνητοσκοπούν τη ζωή τους 24 ώρες το 24ωρο.
Επειδή, όμως, οι ζωές μας βασίζονται στη συνύπαρξη με δεκάδες άλλους ανθρώπους, οι ρέκτες του... αθλήματος, εκτός από τους εαυτούς τους, βιντεοσκοπούν και δεκάδες άλλα άτομα.
Οι γείτονές τους, οι άνθρωποι που συναντούν στο δρόμο, ο ταμίας του σουπερμάρκετ ή ο σερβιτόρος μιας καφετέριας – όλοι γίνονται εν αγνοία τους υποκείμενα ενός αλλόκοτου πειράματος.
Το τελευταίο διάστημα ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια συσκευές που βοηθούν τους life-loggers να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Κάμερες, συνήθως ενσωματωμένες σε γυαλιά ηλίου, πωλούνται στο Ιντερνετ σε τιμές που αρχίζουν από 30 και ξεπερνούν τα 300 ευρώ.
Εχουν τη δυνατότητα να βγάζουν χιλιάδες φωτογραφίες ή να τραβούν δεκάδες ώρες βίντεο συνεχόμενα με υψηλής ποιότητας ήχο και εικόνα.
Προσεχώς θα κυκλοφορήσουν ακόμη πιο εξελιγμένες συσκευές που θα βιντεοσκοπούν τα πάντα αθόρυβα, θα καταγράφουν τη θέση του κατόχου τους μέσω GPS και θα συνδέονται με το Διαδίκτυο!
Οι κάμερες αυτές είναι η χαρά του παπαράτσι και του... ματάκια, καθώς είναι σχεδόν αόρατες και επιτρέπουν στους χρήστες να μην γίνονται αντιληπτοί.
Στόχος των life-loggers είναι να δημιουργήσουν ψηφιακά ημερολόγια στα οποία θα καταγράφεται κάθε έκφανση της ζωής τους: από τα πρώτα βήματα του παιδιού τους (ή του παιδιού του... γείτονα) μέχρι μια αστεία γκριμάτσα που έκανε ένας φίλος τους.
Στο τέλος κάθε ημέρας μεταφέρουν τα βίντεο και τις φωτογραφίες στον υπολογιστή τους και, αν θέλουν, τα ανεβάζουν σε κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook και το twitter.
«Οι άνθρωποι κρατούσαν πάντα ημερολόγια. Τώρα, όμως, υπάρχουν συσκευές που τους δίνουν τη δυνατότητα να διηγηθούν πιο περιεκτικά τις ζωές τους, να καταγράψουν όλα όσα έχουν στο υπνοδωμάτιο τους και όλα όσα κάνουν», λέει στη βρετανική εφημερίδα «Σάντεϊ Τάιμς» ο Σάιμον Ράνταλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OMG Life η οποία πωλεί την κάμερα Autographer.
Η εν λόγω συσκευή μοιάζει με μαύρο τηλεχειριστήριο που κρέμεται από τον λαιμό του χρήστη και καταγράφει διαρκώς ό,τι βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο.
Η κάμερα Memoto, «η μικρότερη του είδους της» όπως αυτοδιαφημίζεται, καρφιτσώνεται πάνω στη μπλούζα του κατόχου της, ενώ η συσκευή Pivothead Durango ενσωματώνεται στον σκελετό ενός ζευγαριού γυαλιών ηλίου.
Ο τζίρος.
Η εταιρεία έρευνας αγοράς Juniper Research προβλέπει ότι το 2014 οι καταναλωτές θα δαπανήσουν περίπου 1,2 δισ. ευρώ για την αγορά συσκευών «αόρατης βιντεοσκόπησης». Τούτου δοθέντος, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτόν τον τομέα.
Οι κάτοχοι iPhone της Apple θα μπορούν σύντομα να κατεβάσουν την εφαρμογή 1 Second Everyday, η οποία θα τους υπενθυμίζει ότι κάθε 24 ώρες πρέπει να τραβούν σε βίντεο ένα στιγμιότυπο από την καθημερινότητά τους. Στο τέλος του έτους θα τους παρουσιάζει μια εξάλεπτη οπτικοακουστική περίληψη της ζωής τους.
Παράλληλα, η Google ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το πρώτο ζευγάρι ψηφιακών γυαλιών που θα φέρει τις λειτουργίες των smartphones κυριολεκτικά στα μάτια του χρήστη.
Ο πρωτοπόρος και... τα απρόοπτα.
Ο Στιβ Μαν, καθηγητής τεχνολογίας των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, είναι ίσως ο πρώτος life-logger: εδώ και τριάντα χρόνια χρησιμοποιεί υπολογιστές που... φοριούνται στο σώμα, ενώ από το 1999 φορά διαρκώς ψηφιακά γυαλιά.
Ολα, όμως, έχουν ένα τίμημα: τον περασμένο Ιούλιο, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στο Παρίσι, δέχθηκε επίθεση από υπαλλήλους των McDonald’s που φοβήθηκαν ότι θα τους βιντεοσκοπούσε με τα γυαλιά του!
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου