Το 72% των εφήβων που συμμετείχαν σε μια μελέτη παρουσίασαν μειωμένη ικανότητα ακοής μετά από έκθεσή τους σε ποπ - ροκ συναυλίας γνωστής τραγουδίστριας.
Η M. Jennifer Derebery, σε συνεργασία με το House Research Institute, εξέτασαν την ακοή των εφήβων πριν και μετά της συναυλίας και παρουσίασε τα αποτελέσματα στο American Otologic Society. Η απώλεια ακοής που μπορεί μα προκύψει μετά από μια ποπ - ροκ συναυλία δεν είναι πιθανό να είναι μόνιμη. Ονομάζεται "προσωρινή μετατόπιση ορίου" και συνήθως εξαφανίζεται μέσα σε 16 με 48 ώρες, όπου η ακοή ενός ανθρώπου επιστρέφει στο κανονικό επίπεδο.
«Οι έφηβοι πρέπει να καταλάβουν ότι μια μεμονωμένη έκθεση σε δυνατό θόρυβο σε μια συναυλία ή η συχνή χρήση ηλεκτρικών συσκευών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ακοής», δήλωσε η M. Jennifer Derebery, η επικεφαλής συγγραφέας και γιατρός. «Με την πολλαπλή έκθεση σε θόρυβο άνω των 85 ντεσιμπέλ, τα μικροσκοπικά τριχωτά κύτταρα στο αυτί, μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν σωστά και η απώλεια ακοής να γίνει μόνιμη.»
Για αυτή τη μελέτη, δόθηκαν σε 29 εφήβους εισιτήρια για μια ροκ συναυλία. Για να εξασφαλιστεί ένα παρόμοιο επίπεδο στην έκθεση θορύβου για τους εφήβους, υπήρχαν δύο μπλοκ των θέσεων σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Οι θέσεις βρίσκονταν σε μπροστινό σημείο στη σκηνή μεταξύ 15ης και 18ης σειράς.
Για τη συμμετοχή των εφήβων στη μελέτη αυτή χρειάστηκε γονική συναίνεση. Τονίστηκε στους εφήβους η σημασία της χρήσης των ωτοασπίδων. Στη συνέχεια οι ερευνητές πρότειναν στους εφήβους να φορέσουν τις ωτοασπίδες, όμως μόνο τρεις επέλεξαν να τις χρησιμοποιήσουν.
Τρεις ενήλικοι ερευνητές κάθισαν μαζί με τους εφήβους. Χρησιμοποιώντας ένα βαθμονομημένο μετρητή πίεσης ήχου, κατέγραψαν 1.645 μετρήσεις κατά τη διάρκεια της τρίωρης συναυλίας. Τα επίπεδα ήχου ξεκινούσαν από 82 με 110 ντεσιμπέλ, με μέσο όρο 98,5 ντεσιμπέλ. Η μέση στάθμη ήταν μεγαλύτερη από 100 ντεσιμπέλ στα 10 από τα 26 τραγούδια.
To επίπεδο των ντεσιμπέλ στη συναυλία ξεπέρασε τα επιτρεπόμενα όρια που έχει ορίσει το Occupational Safety and Health Administration στον εργασιακό χώρο. Στη συναυλία το όριο αυτό (85 ντεσιμπέλ) ξεπεράστηκε για 30 λεπτά. Συγκεκριμένα, το 1/3 των εφήβων που συμμετείχαν στη μελέτη, παρουσίασαν μια προσωρινή μετατόπιση που δε θα ήταν επιτρεπτή σε ένα εργασιακό χώρο.
Μετά τη συναυλία, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων, παρουσίασαν μια σημαντική μείωση σε μια ακουστική δοκιμή. Αυτή η εξέταση ελέγχει τη λειτουργία των μικροσκοπικών τριχωτών κυττάρων στο εσωτερικό του αυτιού που είναι γνωστό ότι είναι το πιο ευαίσθητο όργανο αυτιού σε ενδεχόμενη βλάβη από τη συχνή έκθεση σε δυνατό θόρυβο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το όργανο, για τη φυσιολογική μας ακοή και τη δυνατότητα να ακούμε χαμηλά επίπεδα ήχου και τη δυνατότητα να κατανοούμε ομιλίες κυρίως σε θορυβώδη περιβάλλοντα. Με την έκθεση σε θορύβους, τα τριχωτά κύτταρα παρουσιάζουν μια μείωση στην ικανότητα να λειτουργούν, η οποία μπορεί αργότερα να ανακαμφθεί. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι με την επαναλαμβανόμενη έκθεση σε δυνατό θόρυβο τα μικροσκοπικά αυτά κύτταρα μπορούν να υποστούν μόνιμη βλάβη.
Το 53,6% των εφήβων δήλωσαν ότι δεν άκουγαν το ίδιο καλά στο τέλος της συναυλίας. Το 25% των συμμετεχόντων, ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια τη συναυλίας παρατήρησαν βούισμα ή κουδούνισμα στα αυτιά, που δεν είχαν πριν την έναρξη της συναυλίας.
Οι ερευνητές ανησυχούν ιδιαίτερα, γιατί στην πιο πρόσφατη έρευνα που έγινε για την υγεία στις Ηνωμένες Πολιτείες που έγινε το 2005 - 2006, όπου το 20% των εφήβων βρέθηκαν να έχουν υποστεί τουλάχιστον ελαφρά απώλεια ακοής, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 31% από την τελευταία παρόμοια έρευνα που έγινε το 1988-1994.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν σαφώς ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να καθοριστεί αν οι κατευθυντήριες γραμμές για την έκθεση στο θόρυβο πρέπει να αναθεωρηθούν για τους εφήβους. Βέβαια, χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να διαπιστωθεί αν η ακοή των εφήβων είναι πιο ευαίσθητη στο θόρυβο σε σχέση με τους ενηλίκους.
«Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να διασφαλιστεί το επίπεδο ήχου στις συναυλίες ώστε να μην μπορεί να προκαλέσει απώλεια ακοής ούτε νευρολογικές βλάβες στους εφήβους ούτε στους ενήλικες», δήλωσε η Derebery. «Μόνο 3 από του 29 εφήβους δέχτηκαν να χρησιμοποιήσουν ωτοασπίδες, παρόλο που τους ενθάρρυναν να τις χρησιμοποιήσουν. Πρέπει να υποθέσουμε ότι αυτή είναι η τυπική συμπεριφορά των εφήβων ακροατών, για αυτό έχουμε την ευθύνη να διατηρούμε τα επίπεδα θορύβου σε ασφαλέστερα επίπεδα θορύβου.»
Οι ερευνητές πρότειναν στους εφήβους και στους νεαρούς ενήλικες να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην προστασία της ακοής τους χρησιμοποιώντας πολλές εφαρμογές που υπάρχουν στα smartphones για τη μέτρηση ήχου. Οι μετρητές ήχου μπορούν να δώσουν μια πρόχειρη εκτίμηση του επιπέδου θορύβου που επιτρέπουν σε κάποιον να λάβει τα αναγκαία μέτρα για να προστατέψει την ακοή του, όπως για παράδειγμα να φορέσουν ωτοασπίδες.
Επιπλέον, η Derebery και οι συγγραφείς της έρευνας θα επιθυμούσαν οι προωθητές συναυλιών καθώς και οι ίδιοι οι μουσικοί να λάβουν μέτρα για τη μείωση του επιπέδου ήχων, καθώς και να ενθαρρύνουν τους νέους θεατές των συναυλιών να χρησιμοποιούν ωτοασπίδες.
Πηγη
Η M. Jennifer Derebery, σε συνεργασία με το House Research Institute, εξέτασαν την ακοή των εφήβων πριν και μετά της συναυλίας και παρουσίασε τα αποτελέσματα στο American Otologic Society. Η απώλεια ακοής που μπορεί μα προκύψει μετά από μια ποπ - ροκ συναυλία δεν είναι πιθανό να είναι μόνιμη. Ονομάζεται "προσωρινή μετατόπιση ορίου" και συνήθως εξαφανίζεται μέσα σε 16 με 48 ώρες, όπου η ακοή ενός ανθρώπου επιστρέφει στο κανονικό επίπεδο.
«Οι έφηβοι πρέπει να καταλάβουν ότι μια μεμονωμένη έκθεση σε δυνατό θόρυβο σε μια συναυλία ή η συχνή χρήση ηλεκτρικών συσκευών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ακοής», δήλωσε η M. Jennifer Derebery, η επικεφαλής συγγραφέας και γιατρός. «Με την πολλαπλή έκθεση σε θόρυβο άνω των 85 ντεσιμπέλ, τα μικροσκοπικά τριχωτά κύτταρα στο αυτί, μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν σωστά και η απώλεια ακοής να γίνει μόνιμη.»
Για αυτή τη μελέτη, δόθηκαν σε 29 εφήβους εισιτήρια για μια ροκ συναυλία. Για να εξασφαλιστεί ένα παρόμοιο επίπεδο στην έκθεση θορύβου για τους εφήβους, υπήρχαν δύο μπλοκ των θέσεων σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Οι θέσεις βρίσκονταν σε μπροστινό σημείο στη σκηνή μεταξύ 15ης και 18ης σειράς.
Για τη συμμετοχή των εφήβων στη μελέτη αυτή χρειάστηκε γονική συναίνεση. Τονίστηκε στους εφήβους η σημασία της χρήσης των ωτοασπίδων. Στη συνέχεια οι ερευνητές πρότειναν στους εφήβους να φορέσουν τις ωτοασπίδες, όμως μόνο τρεις επέλεξαν να τις χρησιμοποιήσουν.
Τρεις ενήλικοι ερευνητές κάθισαν μαζί με τους εφήβους. Χρησιμοποιώντας ένα βαθμονομημένο μετρητή πίεσης ήχου, κατέγραψαν 1.645 μετρήσεις κατά τη διάρκεια της τρίωρης συναυλίας. Τα επίπεδα ήχου ξεκινούσαν από 82 με 110 ντεσιμπέλ, με μέσο όρο 98,5 ντεσιμπέλ. Η μέση στάθμη ήταν μεγαλύτερη από 100 ντεσιμπέλ στα 10 από τα 26 τραγούδια.
To επίπεδο των ντεσιμπέλ στη συναυλία ξεπέρασε τα επιτρεπόμενα όρια που έχει ορίσει το Occupational Safety and Health Administration στον εργασιακό χώρο. Στη συναυλία το όριο αυτό (85 ντεσιμπέλ) ξεπεράστηκε για 30 λεπτά. Συγκεκριμένα, το 1/3 των εφήβων που συμμετείχαν στη μελέτη, παρουσίασαν μια προσωρινή μετατόπιση που δε θα ήταν επιτρεπτή σε ένα εργασιακό χώρο.
Μετά τη συναυλία, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων, παρουσίασαν μια σημαντική μείωση σε μια ακουστική δοκιμή. Αυτή η εξέταση ελέγχει τη λειτουργία των μικροσκοπικών τριχωτών κυττάρων στο εσωτερικό του αυτιού που είναι γνωστό ότι είναι το πιο ευαίσθητο όργανο αυτιού σε ενδεχόμενη βλάβη από τη συχνή έκθεση σε δυνατό θόρυβο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το όργανο, για τη φυσιολογική μας ακοή και τη δυνατότητα να ακούμε χαμηλά επίπεδα ήχου και τη δυνατότητα να κατανοούμε ομιλίες κυρίως σε θορυβώδη περιβάλλοντα. Με την έκθεση σε θορύβους, τα τριχωτά κύτταρα παρουσιάζουν μια μείωση στην ικανότητα να λειτουργούν, η οποία μπορεί αργότερα να ανακαμφθεί. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι με την επαναλαμβανόμενη έκθεση σε δυνατό θόρυβο τα μικροσκοπικά αυτά κύτταρα μπορούν να υποστούν μόνιμη βλάβη.
Το 53,6% των εφήβων δήλωσαν ότι δεν άκουγαν το ίδιο καλά στο τέλος της συναυλίας. Το 25% των συμμετεχόντων, ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια τη συναυλίας παρατήρησαν βούισμα ή κουδούνισμα στα αυτιά, που δεν είχαν πριν την έναρξη της συναυλίας.
Οι ερευνητές ανησυχούν ιδιαίτερα, γιατί στην πιο πρόσφατη έρευνα που έγινε για την υγεία στις Ηνωμένες Πολιτείες που έγινε το 2005 - 2006, όπου το 20% των εφήβων βρέθηκαν να έχουν υποστεί τουλάχιστον ελαφρά απώλεια ακοής, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 31% από την τελευταία παρόμοια έρευνα που έγινε το 1988-1994.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν σαφώς ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να καθοριστεί αν οι κατευθυντήριες γραμμές για την έκθεση στο θόρυβο πρέπει να αναθεωρηθούν για τους εφήβους. Βέβαια, χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να διαπιστωθεί αν η ακοή των εφήβων είναι πιο ευαίσθητη στο θόρυβο σε σχέση με τους ενηλίκους.
«Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να διασφαλιστεί το επίπεδο ήχου στις συναυλίες ώστε να μην μπορεί να προκαλέσει απώλεια ακοής ούτε νευρολογικές βλάβες στους εφήβους ούτε στους ενήλικες», δήλωσε η Derebery. «Μόνο 3 από του 29 εφήβους δέχτηκαν να χρησιμοποιήσουν ωτοασπίδες, παρόλο που τους ενθάρρυναν να τις χρησιμοποιήσουν. Πρέπει να υποθέσουμε ότι αυτή είναι η τυπική συμπεριφορά των εφήβων ακροατών, για αυτό έχουμε την ευθύνη να διατηρούμε τα επίπεδα θορύβου σε ασφαλέστερα επίπεδα θορύβου.»
Οι ερευνητές πρότειναν στους εφήβους και στους νεαρούς ενήλικες να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην προστασία της ακοής τους χρησιμοποιώντας πολλές εφαρμογές που υπάρχουν στα smartphones για τη μέτρηση ήχου. Οι μετρητές ήχου μπορούν να δώσουν μια πρόχειρη εκτίμηση του επιπέδου θορύβου που επιτρέπουν σε κάποιον να λάβει τα αναγκαία μέτρα για να προστατέψει την ακοή του, όπως για παράδειγμα να φορέσουν ωτοασπίδες.
Επιπλέον, η Derebery και οι συγγραφείς της έρευνας θα επιθυμούσαν οι προωθητές συναυλιών καθώς και οι ίδιοι οι μουσικοί να λάβουν μέτρα για τη μείωση του επιπέδου ήχων, καθώς και να ενθαρρύνουν τους νέους θεατές των συναυλιών να χρησιμοποιούν ωτοασπίδες.
Πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου