Μπορούν οι δωρεάν εφαρμογές να «ξεζουμίσουν» την μπαταρία ενός
smartphone; Οπως φαίνεται, βάσει επιστημονικών ευρημάτων, μπορούν.
Με σκοπό να μελετήσουν την ενέργεια που καταναλώνουν οι δωρεάν εφαρμογές για Android, οι ειδικοί του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Purdue, στις ΗΠΑ, ανέπτυξαν ένα ειδικό λογισμικό. Αναλύοντας την ενεργειακή κατανάλωση γνωστών εφαρμογών όπως π.χ. το Angry Birds, το Free Chess και το NYTimes (της ομώνυμης αμερικανικής εφημερίδας), διαπίστωσαν ότι το 10%-30% της συνολικής ενέργειας καταναλωνόταν από τη βασική τους λειτουργία.
Τα ατίθασα πουλάκια, για παράδειγμα, φάνηκε να «ροκανίζουν» το 20% της ενέργειας μόλις για την εμφάνιση και την εκκίνηση του παιχνιδιού στην οθόνη του smartphone, ενώ το 45% έκανε φτερά κατά τον εντοπισμό και την ενημέρωση της θέσης του χρήστη. Αυτό είχε ως επακόλουθο το «φόρτωμα» συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω 3G, ανάλογα με το πού βρισκόταν ο χρήστης κάθε φορά. Ακόμη όμως και όταν η διαφημιστική προβολή είχε ολοκληρωθεί, η σύνδεση 3G συνέχιζε να παραμένει ανοιχτή για περίπου άλλα 10 δευτερόλεπτα «ροκανίζοντας» έτσι άλλο ένα 28% από την ενέργεια της εφαρμογής.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ερευνητή Αμπχινάβ Παθάκ, οφείλεται στο ενεργειακό «παραθυράκι» που αφήνουν οι προγραμματιστές των δωρεάν εφαρμογών στους κωδικούς προκειμένου να βγάζουν κέρδος από αυτές. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα αναμένεται να παρουσιαστούν στο πλαίσιο του συνεδρίου EuroSys που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 ως τις 13 Απριλίου στην Ελβετία.
Πηγή
Με σκοπό να μελετήσουν την ενέργεια που καταναλώνουν οι δωρεάν εφαρμογές για Android, οι ειδικοί του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Purdue, στις ΗΠΑ, ανέπτυξαν ένα ειδικό λογισμικό. Αναλύοντας την ενεργειακή κατανάλωση γνωστών εφαρμογών όπως π.χ. το Angry Birds, το Free Chess και το NYTimes (της ομώνυμης αμερικανικής εφημερίδας), διαπίστωσαν ότι το 10%-30% της συνολικής ενέργειας καταναλωνόταν από τη βασική τους λειτουργία.
Τα ατίθασα πουλάκια, για παράδειγμα, φάνηκε να «ροκανίζουν» το 20% της ενέργειας μόλις για την εμφάνιση και την εκκίνηση του παιχνιδιού στην οθόνη του smartphone, ενώ το 45% έκανε φτερά κατά τον εντοπισμό και την ενημέρωση της θέσης του χρήστη. Αυτό είχε ως επακόλουθο το «φόρτωμα» συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω 3G, ανάλογα με το πού βρισκόταν ο χρήστης κάθε φορά. Ακόμη όμως και όταν η διαφημιστική προβολή είχε ολοκληρωθεί, η σύνδεση 3G συνέχιζε να παραμένει ανοιχτή για περίπου άλλα 10 δευτερόλεπτα «ροκανίζοντας» έτσι άλλο ένα 28% από την ενέργεια της εφαρμογής.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ερευνητή Αμπχινάβ Παθάκ, οφείλεται στο ενεργειακό «παραθυράκι» που αφήνουν οι προγραμματιστές των δωρεάν εφαρμογών στους κωδικούς προκειμένου να βγάζουν κέρδος από αυτές. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα αναμένεται να παρουσιαστούν στο πλαίσιο του συνεδρίου EuroSys που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 ως τις 13 Απριλίου στην Ελβετία.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου