Από το Henry Winstanley στη Μαρί Κιουρί, οι επιστήμονες που σκοτώθηκαν από τις εφευρέσεις τους
Η ανακάλυψη έχει ρίσκο. Οι παρακάτω άνθρωποι δεν φοβήθηκαν να το πάρουν αλλά και να πεθάνουν, όχι όμως προτού συμβάλλουν στην εξέλιξη της επιστήμης.
Henry Winstanley
O διάσημος Άγγλος αρχιτέκτονας και μηχανικός, σχεδίασε και κατασκεύασε τον πρώτο φάρο. Θέλησε ο ίδιος να ελέγξει την αντοχή του κι έτσι απαίτησε να μείνει μέσα κατά την διάρκεια μιας πολύ ισχυρής καταιγίδας. Δυστυχώς ο φάρος κατεδαφίστηκε, σκοτώνοντας τον ίδιο και άλλους πέντε εργάτες.
Cowper Phipps Coles
Ο Coles ήταν διακεκριμένος καπετάνιος του Αγγλικού Βασιλικού Ναυτικού. Ανακάλυψε έναν περιστρεφόμενο πυργίσκο για πλοία κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου, έκανε πράξη το σχέδιο του, εφαρμόζοντάς το στο δικό του πλοίο.
Το HMS Captain, όπως ονομαζόταν, είχε διάφορες επικίνδυνες προσαρμογές(που είχε κάνει ο ίδιος) όπως το «κατάστρωμα του τυφώνα», το όποιο μπορούσε ν’ ανεβάσει το κέντρο βάρους του πλοίου κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας.
Στις 6 Σεπτεμβρίου του 1980, το HMS Captain ανατράπηκε εξ’ αιτίας των νέων προσαρμογών, σκοτώνοντας τον ίδιο και το 500 ατόμων πλήρωμα.
Alexander Bogdanov
Ο Bogdanov ήταν διάσημος Ρώσος φυσικός, φιλόσοφος, οικονομολόγος και πολλά άλλα. Ένα από τα πολλά επιστημονικά του πειράματα αφορούσε αναγέννηση και την ίαση αρρώστων με μετάγγιση αίματος.
Έχοντας μεταγγίσει αίμα σε διάσημους της εποχής του, όπως την αδερφή του Λένιν, αποφάσισε να μεταγγίσει και στον εαυτό του.
Δυστυχώς ο ασθενής του έπασχε από ελονοσία και φυματίωση, κι έτσι ο ίδιος πέθανε μετά από λίγο καιρό από τις ίδιες ασθένειες.
Karel Soucek
Αυτός ο Καναδός δεν ήταν τόσο εφευρέτης όσο κασκαντέρ.
Έγινε διάσημος κατασκευάζοντας μια «κάψουλα», στην ουσία ήταν ένα τροποποιημένο βαρέλι, για να κατέβει τον καταρράκτη του Νιαγάρα. Τα κατάφερε και βγήκε ζωντανός με λίγες μόνο γρατζουνιές.
Το 1985, έπεισε μια εταιρία να χρηματοδοτήσει μια πτώση με μία από τια «κάψουλες» του από το Houston Astrodome στο Τέξας. Ένας ειδικός καταρράκτης κατασκευάστηκε από την κορυφή του κτιρίου και μία πισίνα για την προσγείωσή του.
Ωστόσο το εγχείρημά του δεν πήγε όπως θα ήθελε και αντί να προσγειωθεί στην πισίνα, συγκρούστηκε με τα πλαϊνά της. Η «κάψουλα» διαλύθηκε και ο ίδιος τραυματίστηκε σοβαρά. Πέθανε την επόμενη μέρα. Η «κάψουλά» του βρίσκεται σε έκθεση στο New York State Museum.
Franz Reichelt
Ο Reichelt ήταν ένας διάσημος Αυστριακός ράφτης που έμεινε στην ιστορία για τα αλεξίπτωτά του. Κατασκεύασε ένα υβριδικό αλεξίπτωτο και ισχυρίστηκε ότι μπορεί να το χρησιμοποιήσει τόσο στο έδαφος, όσο και για να πετάξει.
Επιχείρησε την πτώση του από το πρώτο διάζωμα του πύργου του Eiffel, μ’ ένα συγκεντρωμένο πλήθος θεατών και κινηματογραφιστών που θέλησαν ν’ αποθανατίσουν την πτήση.
Δυστυχώς ο Reichelt έπεσε κατακόρυφα στο έδαφος και η σύγκρουση αυτή οδήγησε στο θάνατό του.
Otto Lilienthal
Μπορεί να θεωρηθεί ο πρώτος πιλότος που έγινε γνωστός με το παρατσούκλι Glider King. Ήταν ο πρώτος που κατάφερε να πραγματοποιήσει συνεχόμενα επιτυχημένες πτήσεις με ανεμόπτερα.
Τα περιοδικά και οι εφημερίδες της εποχής τον έκαναν διάσημο και αγαπητό στον κόσμο. Ήταν ο πρώτος που ισχυρίστηκε ότι μηχανές που πετάνε θα γίνουν πραγματικότητα στο μέλλον.
Σε μία πτήση του στις 9 Αυγούστου του 1896 έπεσε από ύψος 17 μέτρων και έπαθε κάταγμα στην σπονδυλική στήλη. Πέθανε την επόμενη μέρα.
Οι τελευταίες του λέξεις ήταν: «Πρέπει να γίνουν και θυσίες».
William Bullock
Ο Αμερικάνος εφευρέτης έπαιξε δραστικό ρόλο στην πρόοδο της τυπογραφίας, μιας και το 1983 εφεύρε μια τυπογραφική μηχανή με μεγαλύτερη ταχύτητα και απόδοση.
Ο Bullock πέθανε προσπαθώντας να επιδιορθώσει μια από τις μηχανές του. Το πόδι του συνθλίφτηκε κάτω από μία μηχανή ενώ προσπαθούσε να βάλει ένα γρανάζι στη θέση του. Έπαθε γάγγραινα και πέθανε στο χειρουργείο κατά τη διάρκεια του ακρωτηριασμού του.
John Godfrey Parry-Thomas
Ο Thomas ήταν ένας Ουαλός οδηγός αγώνων μοτοσυκλέτας και μηχανικός.
Πάντα ονειρευόταν να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας που τότε κατείχε ο Malcolm Campbell και γι’ αυτό άρχισε να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο. Ονόμασε το αυτοκίνητο του Babs, το όποιο είχε πολλές μετατροπές, όπως εκτεθειμένες αλυσίδες που συνδέανε τις ρόδες με τη μηχανή.
Στις 27 Απριλίου του 1926 κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ και την επόμενη μέρα το αύξησε κατά 170 χλμ. Κράτησε το ρεκόρ για ένα χρόνο, μέχρι να το σπάσει ο Malcolm Campbell το 1927. Στην προσπάθεια του ο Thomas να το ανακτήσει, τραυματίστηκε θανάσιμα, όταν μία από τις αλυσίδες έσπασε και κυριολεκτικά τον αποκεφάλισε. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.
Thomas Midgley
Τον χαρακτήρισαν ως τον μοναδικό οργανισμό στην ιστορία της γης με την μεγαλύτερη επίδραση στην ατμόσφαιρα, καθώς και τον άνθρωπο που είναι υπεύθυνος για τους περισσότερους θανάτους απ’ οποιοδήποτε άλλον. Κι αυτό γιατί ήταν αυτός που ανακάλυψε την βενζίνη σούπερ και το CFCs.
Τελικά έμεινε παράλυτος μετά από μόλυνση με πόλιο. Έτσι κατασκεύασε ένα σύστημα με σχοινιά για μπορεί να σηκώνεται μόνος του από το κρεβάτι. Πέθανε σε ηλικία 55 ετών όταν μπλέχτηκε με τα σχοινιά και πνίγηκε.
Marie Curie
Γνωστή σε όλους μιας και ανακάλυψε αρκετά στοιχεία του περιοδικού πίνακα.
Επίσης ήταν η πρώτη που διατύπωσε τη θεωρία της για την ραδιενέργεια.
Στις 4 Ιουλίου του 1934 πέθανε από απλαστική αναιμία που προκλήθηκε από την έκθεσή της σε ραδιενεργά στοιχεία. Οι παρενέργειες του ιονισμού ραδιενέργειας δεν ήταν γνωστές εκείνη την εποχή κι έτσι η Curie έκανε τα πειράματά της σε μια αποθήκη χωρίς καθόλου μέτρα ασφαλείας.
Συχνά κουβαλούσε δοκιμαστικούς σωλήνες με ραδιενεργά ισότοπα στην τσέπη της ή τους φυλούσε στο συρτάρι του γραφείου της, χωρίς να υποψιαστεί για την παρενέργεια αυτού του μπλε-πράσινου φωτός που έβγαζαν στο σκοτάδι.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου